تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 - 19:19
کد خبر : 87181

تشدید بازرسی و برخورد با متخلفان برای کنترل ویروس کرونا در لاهیجان

تشدید بازرسی و برخورد با متخلفان برای کنترل ویروس کرونا در لاهیجان

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان لاهیجان با اشاره به عدم تغییر شرایط نارنجی کرونایی شهرستان و خطر جدی شیوع و ابتلا به ویروس کرونا، ضمن تشدید بازرسی بهداشتی برخورد جدی با متخلفان در اولویت است. دکتر نجف زاده روز شنبه با اشاره به پلمب یک واحد صنفی متخلف دیگر در

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان لاهیجان با اشاره به عدم تغییر شرایط نارنجی کرونایی شهرستان و خطر جدی شیوع و ابتلا به ویروس کرونا، ضمن تشدید بازرسی بهداشتی برخورد جدی با متخلفان در اولویت است.

دکتر نجف زاده روز شنبه با اشاره به پلمب یک واحد صنفی متخلف دیگر در راستای اجرای دستورالعمل های گام چهارم مقابله با کووید ۱۹ تصریح کرد: این واحد نانوایی به دلیل دریافت پول نقد از مشتریان و عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان پلمب و تعطیل شده است.

بر اساس گزارش ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان هم اینک ۱۳ شهرستان این استان شمالی در وضعیت زرد قرار گرفته اند و فقط شهرهای لاهیجان و رودسر در شرایط نارنجی ماندگار مانده اند .

وی با اشاره به همکاری دیگر ادارات شهرستان در راستای اجرای دستورالعمل های ستاد کرونای شهرستان تاکید کرد: بر اساس وظیفه برای حفظ سلامت جامعه با واحدهای صنفی که شیوه نامه های بهداشتی را بویژه در این شرایط بحرانی رعایت نکنند و سلامت شهروندان را به خطر بیاندازند ، در صورت تکرار اقدام به پملب می کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان با تاکید بر اینکه مبارزه با ویروس کووید ۱۹ وظیفه همگانی است و کنترل آن جز با همکاری همه شهروندان میسر نمی باشد خاطر نشان کرد : مردم در صورت مشاهده تخلف بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته با شماره ۱۹۰ شبکه بهداشت اطلاع رسانی کنند.

نجف زاده همچنین با اشاره به اینکه تیم های سه گانه اجرای برنامه غربالگری طرح شهید حاج سلیمانی همه روزه با حضور در سطح شهر و محلات شهرستان اقدام به بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد تماس کووید ۱۹ می کنند، گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهرستان لاهیجان در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پایش و غربالگری شده‌اند.

به گقته وی در این طرح تاکنون حدود ۲هزار تست کووید انجام شده و ۲۶۰ بیمار کرونا مثبت شناسایی شد که در قرنطینه خانگی به سر می برند.

نجف زاده تصریح کرد: در طول اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از هشت هزار مورد بازدید بهداشتی با همکاری ادارات نظارتی شهرستان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده که منجر به صدور ۵۸۲ اخطاریه بهداشتی و ۱۰ واحد صنفی متخلف پملب شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.